Vreme kad je svaki voz na zadnji vagon moraja da ima – fenjeri

Stara železnička stanica

LESKOVAC

     Svaki voz je imao – završni signal, odnosno crveni finjer na zadnjem vagonu. Ako nema završnog signala odnosno crveni fenjer onda je pruga za sledeći voz neprohodna, ne može da se odvija saobraćaj vozova dok se ne ustanovi da li je taj završni signal ukraden ili je pokidan.
  I tako se utvrđivalo da su pojedinci su krali finjeri zakačeni na zadnjem vagonu od voza.   Te ukradene fenjere  stavljali su pozadi na selska kola da gim po noć svetliv. 

A onda su došle dizelke lokomotive sa finjeri sa velike baterije sa prekidačem koji se danju ne uključuje, a noću kada se upali – fenjer blinka (žmička ) i daje veliko jako crveno svetlo. I ti fenjeri su bili završni signal na vozovima sa dizel lokomotivom.
I tija fenjeri na baterije što žmičkaju krali su za diskoteke. U onoj vreme u Pukovac imaše dvaes nekolko signala – skinuli gi od voz pa si gi uključili u diskoteku da gim žmičkaju jer su ti fenjeri imali jake baterije..
Kada su došle električne lomomotive imamo signale – okrugle crvene pločice sa žutom linijom napravljene od reflektujućeg materijala tako da se i noću na sijalicu uočavaju. I sad – kradev i te reflektujuće pločice i kovev gi otpozadi na motokultivatore da se vidi da idev i da gi neko ne udari otpozadi..
Koj te pita što voz ne sme da krene ako nema završni signal na poslednji vagon. I da se ne bi prekidao saobraćaj vozova ako neko ukfade fenjer – voz mora da ima rezervni signal.. Ako nema ne sme da krene iz polazne stanice. Svaka mašina mora da ima dva signala.

S. Dimitrijević

Neka Vaš komentar bude prvi

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljena.


*