Jelena i Marjan, volonteri kol-centra

Volonteri: Jelena i Marjan

LESKOVAC

Jedna od volonterki koja ovih dana radi u kol-centru, oformljenom za pomoć starijim osobama kojima je zabranjeno kretanje ovih dana, je Jelena Mitrović. Ona kaže da u smeni obavi 20-ak razgovora i da građani većinom traže neke informacije.
-Najviše je poziva gde građani traže brojeve telefona institucija, da vide da li možemo da im pomognemo, ali ima i onih koji zovu da provere da li uopšte mogu da nas dobiju. Znači, neke osnovne informacije i podrška. Drugi vid poziva se tiče pomoći oko dostave i nabavke lekova, namirnica, prevoza do Doma zdravlja… Uglavnom zovu ljudi koji su stariji od 65 godina i to oni koji nemaju pored sebe rođake ili komšije koji mogu da im izađu u susret, pa se obrate nama. Do sada smo uspeli svima koji su nas pozvali da izađemo u susret.-
Usluge volontera oko nabavke namirnica ili lekova izgledaju tako što volonter dođe na vrata nakon poziva i dobije od osobe novac i spisak trebovanja. S obzirom da se radi o novcu, da bi predupredili eventualne probleme, volonteri ne uzimaju kartice. Svi volonteri imaju identifikacione kartice koje su dužni da nose, a u spiskove poziva se i upisuje ko od volontera ide na teren i kod koje osobe. Pritom se osobi i kaže da će kod njega doći „taj i taj“.
Jedan od tih „taj i taj“ osoba koja dolazi do starijih na vrata je Marjan Cvetanović.
-Mi se po gradu raspoređujemo na osnovu destinacije, odnosno udaljenosti. Imamo dva automobila na raspolaganju, bicikle koje je donirala Kancelarija za mlade, a na bliže odstojanje idemo pešice. Moram da priznam da sam oduševljen našim starijim sugrađanima i njihovim načinom ophođenja. Jeste da su malo zatečeni svim ovim, unervozili su se zbog zabrane izlaženja, ali kad vide da im neko dođe na vrata i sami pitaju da li nekom treba nešto i kako i oni mogu da pomognu. Potrebe su mahom iste, lekovi, životne namirnice… Ima i potreba za završavanjem nekih administrativnih poslova, npr. da se uzme druga kartica u banci jer je važeća istekla… Ističem da je tim ljudima zaista potrebna pomoć oko tih, na prvi pogled sitnica, kao što je da se ode po hleb u prodavnicu.-

Od formiranja do zaključenja ovog broja Nove Naše reči kol-centri su primili preko 2000 poziva, a volonteri su obavili preko 400 izlaska na teren.


I BUREK TRAŽE PREKO KOL-CENTRA

Gradonačelnik Goran Cvetanović je rekao da se koriste i informacije iz kol-centra o potrebama sugrađana i da se, shodno tome, deluje.
-Međutim, imate i zahteve koji su neprimereni za ovu situaciju, jer ako neko traži da mu svakog dana u sedam ujutru donesete burek ili tople pogačice, to svakako već ide u zloupotrebu pozicije i ovog stanja.-

I.S.

Neka Vaš komentar bude prvi

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljena.


*