Živojin Stefanović : IMALI SMO BOLjE REŠENjE ZA KORIDOR 10

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

LESKOVAC

Potporni zid u grdeličkoj klisuri na Koridoru 10 nedavno se po četvrti put obrušio.

Živojin Stefanović, odbornik leskovačke skupštine i bivši predsednik Skupštine grada obišao je “mesto događaja” nekoliko puta. I danas tvrdi da su u leskovačkoj lokalnoj samoupravi imali mnogo bolje, sigurnije i jeftinije rešenje.
Kaže da je za Koridor 10 kroz Grdeličku klisuru u poslednjih pola veka bilo nekoliko predloga i nekoliko varijanti.
-Na žalost, organi države Srbije „Koridori“, „Putevi Srbije“, Nacionalni savet za infrastrukturu su, po meni, odabrali najgore rešenje. Bio sam predsednik Skupštine grada Leskovca kada su me naši stručnjaci i inženjeri upozorili da je bolja trasa koja bi pratila Južnu Moravu i prugu, gde bi petlja bila ispred Predejana, na sadašnjem
igralištu kod tog mesta. Mi smo tada predložili da se pravi novi projekat. CIP, koji je kreator ovog projekta, po kome se sada gradi Koridor 10, je taj isti CIP, i inženjer koji je napravio i predlog po zahtevu naših inženjera. I ispalo je tada da je trasa koju su naši inženjeri predložili u startu bila 15 miliona evra jeftinija. Tada smo se mi, kao Skupština, izjasnili da tražimo da se gradi po tom projektu. Međutim, tadašnji organi Republike Srbije nas nisu shvatili, čak su išli toliko daleko i tvrdili da je to nekakav inat lokalne samouprave i da predsednik Skupštine grada Leskovca, Živojin Stefanović, štiti svoje ekonomske interese. Čak je jedan od ministara na sednici
Vlade govorio da sam suvlasnik motela u Predejanu, što je najobičnija izmišljotina, – rekao nam je Stefanović.
Pokušavajući da zaštiti interese države, Stefanović je, kaže, intervenisao i kod finansijera, Evropske banka za razvoj.

 


-Tada mi je rečeno da oni samo finansiraju, daju kredit za Koridor, a država Srbija odlučuje gde će ići trasa. Od nekih ljudi sam saznao da moraju da se rade tuneli kod Predejana, jer je, navodno, neko zainteresovan kupio opremu za bušenje tunela. Ja sam tada izjavio da tunel „ide trasom kako bi bila udovoljena tunelska mafija“. Nakon toga
sam dobio nekoliko opomena da se batalim tih poslova, jer mogu imati posledice. Na žalost, ispostavilo se da je ovim klizištima, a bojim se da će biti i novih, rehabilitovan naš predlog trase,- kaže Stefanović.
-Zamislite da na sedam kilometara imate šest mostova preko Morave!? Pa to je rasipanje novca… Pogotovu što ovo potklopano brdo preti daljim urušavanjem. Smatram da odgovornost snose tadašnji nosioci vlasti, pre svega mislim na „Koridore“, preduzeće „Putevi Srbije“, tadašnje ministarstvo i Nacionalni savet za infrastrukturu. Ja sam i tada kao predsednik Skupštine podneo krivičnu prijavu imajući u vidu razliku od 15 miliona evra u izvođenju radova, da bi tadašnji tužilac za organizovani kriminal, Mirko Radisavljević, rekao da nema elemenata za pokretanje postupka. Na žalost, sad tek ima elemenata, nedaj Bože da je put bio otvoren, ovo bi bila strahovita nesreća, pa čak bi, možda, bilo i ljudskih žrtava, što je nedopustivo u vremenu u kome se sada izvode radovi na saobraćajnoj infrastrukturi.-
Stefanović obašnjava da se radi o periodu kada je na vlasti u Srbiji bila koalicija Demokratske stranke i Socijalističke partije Srbije.
-Ja sam tada bio protiv mojih partijskih SPS kolega, Drobnjaka, sadašnjeg direktora „Puteva“, i tadašnjeg ministra za infrastrukturu Milutina Mrkonjića. Nevezano za politčku pripadnost, smatrali smo da je trasa koju smo mi predložili ispravnija, međutim, nisam naišao na razumevanje ni naših Leskovčana, npr. tadašnja grupa odbornika Srpske radikalne stranke je oklevala. Ja sam predlagao da izađemo i držimo skupštinu na trasi auto-puta, da maltene izvršimo politički, društveni i ekonomski
pritisak na organe da promene svoj stav. Nisam naišao na razumevanje, na moju žalost, i pojedinih odbornika moje SPS, zato što su naši ljudi bili i u „Koridorima“ i u „Putevima Srbije“, rečeno je da ne treba da pravimo probleme, itd… Računao sam da će se urazumiti i da će put ići između sadašnje pruge i reke, jer je tu mnogo bolje i prirodnije, nego trasa koja je sada u izvođenju, – smatra Stefanović.

Ljiljana Stojanović

Neka Vaš komentar bude prvi

Objavi odgovor

Vaša adresa neće biti objavljena.


*