Rezultati projekta SANU i Ekonomskog fakulteta: Prednosti i slabosti Leskovca

LESKOVAC

U sali Skupština Grada Leskovca održana je prezentacija rezultata projekta „Uloga i razvoj turizma na lokalni ekonomski razvoj: analiza potencijala Grada Leskovca i Jablaničkog okruga“. Projekat su realizovale Ogranak Srpske akademije nauka i umetnosti u Nišu i Ekonomskog fakulteta Univerziteta u Nišu. Na ovom skupu gradonačelnik Leskovca Goran Cvetanović je rekao da Leskovac, kao najveći grad u Jablaničkom okrugu, predstavlja regionalni, privredni, zdravstveni, kulturni i obrazovni centar u jugoistočnom delu Srbije.
-Ove karakteristike predstavljaju prednost za jačanje turističke ponude našeg grada. Iz tog razloga Grad Leskovac otpočeo je ovaj projekat čiji je cilj bio analiza ekonomske aktivnosti i performansi privrede Grada Leskovca, kao i komparativna analiza regiona Južne i Istočne Srbije sa aspekta nekih od osnovnih socio-ekonomskih indikatora kakvi su regionalni bruto domaći proizvod, zaposlenost, zarade, obrazovna i starosna struktura. Primarna faza istraživanja bila je usmerena na komparativnu analizu četiri statistička regiona u Republici Srbiji i njen rezultat bio je pozicioniranje regiona Južne i Istočne Srbije u odnosu na ostale regione.-
Akademik Ninoslav Stojadinović, predsednik Ogranka Srpske akademije nauka i umetnosti u Nišu i naglasio je su se nedavno završile tri godine napornog rada na širenju i snaženju duha i misije SANU u istočnoj Srbiji i davanju neophodnog zamaha ka unapređenju naučnog rada i umetničkog stvaralastva koje je od vitalnog značaja za društveni, ekonomski i ukupni razvoj ovog dela naše zemlje.
-Ova istraživanja su od opšteg značaja i primenjiva su na upravne okruge u Srbiji. Naša ideja je bila da malo šire aspekte sagledamo. Grad Leskovac je želeo da se fokusiramo na jednu oblast, što je dobro, ali uvek ima prostora da se usmerimo na druge oblasti.-
Na prezentaciji je iznet stav da Leskovac ima turističke potencijale, ali da još uvek nije prepoznat od mogućih posetioca kao turistička destinacija, kao i da u tome zaostaje za nekim gradovima u Srbiji. Zato se mora raditi kako na većoj prezentaciji turističke ponude, tako i da se stvore uslovi za smeštaj turista, da im se ponudi usluga poput spa centra, reši parking prostor, da se Turistička organizacija grada aktivnije uključi u promociji i plasiranju potencijala. Kao najvažnija i neophodno stvar koju treba uraditi je postavljanje strateških smernica razvoja turizma. Što se ekonomskog razvoja tiče, istaknuta je činjenica da 11% stanovništva ima višu ili visoku stručnu spremu, ali da je preko 2200 njih nezaposleno. Dalje, problem predstavljaju i mladi koji se iseljavaju iz Jablaničkog okruga, jer mlađa populacija je onaj deo uposlenika koja najčešće donosi entuzijazam u radu i nove ideje.

IS

Neka Vaš komentar bude prvi

Odgovorite

Vaša email adresa neće biti objavljena.


*