Muzika je svuda oko nas, možemo slobodno reći- sastavni deo života. Gde god da
se okrenemo, čujemo neku melodiju. Nebitno da li smo u kafiću, prodavnici ili
frizerskom salonu. Međutim, postavlja se pitanje- koliko pažnje pridajemo muzici
koju slušamo i sadržaju koji nam ona poručuje? Muzički ukusi su uvek podležni
diskusiji, a dobro je poznata ona- o ukusima se ne raspravlja. Međutim, mnogi
tvrde da je muzika koju mladi danas slušaju veoma diskutabilna, kao i izvođači čiji
su fanovi uglavnom mlađe osobe. Mnogi bi rekli da je kvalitet muzike koju mladi
danas slušaju ,,sumnjiv kao penal na ivici šesnaesterca”.
Osnovu za takve tvrdnje mnogi imaju u samom sadržaju pesama koje slušaju
mladi. Današnje pesme uglavnom propagiraju nasilje, alkohol, drogu, oružje itd,
stoga nije ni čudno što su starije generacije apsolutno protiv današnje muzike. Sa
protokom vremena, menjaju se navike ljudi i stil života. Promene su neminovne u
svakoj sferi društva, a muzika je segment koji je prošao kroz mnoštvo faza. Mnogi
pravci i izvođači pronašli su put do publike, a među njima i oni koji su omiljeni
među mladima: Džala brat, Buba Koreli, Rasta, Devito, Vojaž, Breskvica, Teodora
Džehverović itd. Kada su u pitanju ovi izvođači, mnogi će se složiti da muzika nije u
prvom planu. Pažnja se pridaje scenskim efektima i izgledu izvođača, a manje
tekstu pesama i samoj kompoziciji.
Velika većina mladih sluša i turbo-folk i autotjun izvođače. Bez obzira na to, i dalje
većina uči šta su kič i šund i kako da ih prepoznaju slušajući različite muzičke
žanrove. Ne može se negirati činjenica da se komercijalna muzika duboko uvukla u
društvo, a najviše, naravno, među mladima. Ova vrsta muzika je namenjena brzoj
zaradi i plasirana putem TV-a gde se pažnja skreće sa pevanja na sjaj i raskoš
garderobe , ambijenta kao i pridavanje važnosti fizičkom izgledu, što je mladima
veoma bitno. Česta je pojava da se mladi ugledaju na pevače/pevačice ili na ljude
sa estrade. Bilo gde da se izađe a da se zna da tu izlaze mlađi ljudi, uglavnom se
može čuti komercijalna muzika.
,,Ne slušam komercijalnu muziku jer je zaista loša, pesme bez poente i uporno
forsiranje nekog kriminala, droge, dobrih kola, zaista miljama daleko od muzike
koju su slušali naši roditelji nekada, to su pesme koje se slušaju i dan-danas za
razliku od ove komercijale koje su slušane mesec, dva i to je to, ali mladićima i
devojkama koji su rođeni 2005, 2006. Ili kasnije je zanimljiva današnja
komercijalna muzika jer su još uvek jako mladi, to će se sigurno promeniti u
budućnosti”, izjavio je naš sagovornik Aleksandar.
U prošlom veku kada ste hteli da čujete omiljenu pesmu morali ste da čekate da je
puste na radiju ili da se pojavi kaseta ili ploča sa numerom koju volite. Danas je
dovoljno ući jednim klikom na Jutjub i svaka pesma koju želite da čujete je
dostupna za par sekundi. Mladi ljudi često pod uticajem medija prihvataju ono što
im se servira i sa čim su često u kontaktu, ponekad i ne svojom voljom.
ĐS/SM
Leave a Reply