Jug “odsečen” od železnice do kraja 2027. godine

Vranje i jug Srbije biće odsečeni od železnice do kraja 2027. godine,
a time i od povezanosti železničkom prugom od severnih, zapadnih i
istočnih delova zemlje, najavilo je nekoliko funkcionera vladajuće
SNS u više nacionalnih medija.
Oni su se uglavnom bavili rekonstrukcijom pruge Beograd – Niš, a
pravac prema Vranju i granici sa Severnom Kakedonijom su pominjali
u skladu sa političkim potrebama, izbegavajući da govore o početku
rekonstrukcije nekoliko deonica na južnoj pruzi!?
Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u
oktobru 2024. godine izjavio je za režimske medije „da će
rekonstrukcija železničke pruge Beograd – Niš, dužine 230
kilometara, početi u decembru 2025. godine i da će se vozovi na
rekonstruisanoj pruzi kretati brzinom od blizu 200 kilometara na sat”.
Vesić je u martu ove godine, takođe za režimske medije, precizirao
„da će početak rekonstrukcije železničke pruge Beograd – Niš krenuti
decembra 2024. godine”!?
Podsetimo, Aleksandar Vučić, predsednik Srbije i lider SNS, je još u
julu 2020. godine na svojim omiljenim televizijama obećao „da će od
decembra 2023. godine vozovo od Beograda do Niša stizati za sat i
20 minuta”, ne pominjući početak rekonstrukcije ove pruge.
Da će početak rekonstrukcije železničke pruge Beograd – Niš biti
prolongiran od strane funkcionera SNS je izvesno u narednom
periodu, bez osvrta na pravac prema Vranju i južnom susedu, ali se
neizvesnost nadvila nad pravcem prema makedonsko-srpskoj granici
nakon izjave Miloša Vučevića, premijera Srbije, početkom oktobra
ove godine prilikom susreta sa premijerom Severne Makedonije.
„Paralelno sa evropskim partnerima radimo prugu Beograd – Niš (??)
i nastavićemo ka Vranju, zato nam je važno da čujemo jasnu poruku
Skoplja, da li Severna Makedonija vidi Koridor 10 kao strateško
opredeljenje da bismo znali da projektujemo dalje do Vranja ka južnoj
granici, jer Srbija želi da budemo kičma železničkog saobraćaja
između centralne Evrope i mediteranskog basena”, elaborirao je
Vučević.
A možda će, ko zna, naša zemlja, ipak, na vreme čuti šta južni sused
misli o srpskoj ambiciji da bude kičma evropskih železnica, pa će i
Vranjanci čekati vozove koji se kreću 200 kilometara na sat, a Niš
neće biti zadnja železnička stanica južno od prestonice Beograda.

SK/LJS

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*