“Inspektori su na terenu”

LESKOVAC

Načelnik Jablaničkog okruga Miloš Ćirić, govoreći o radu republičkih inspekcija tokom varednog stanja uvedenog na teritoriji Grada Leskovca od 13. jula, naglasio da sve inspekcije koje se bave nadzorom subjekata koji su u njihovom opisu posla su u stalnom procesu nadgledanja.
-Inspekcijski organi koji imaju najveći udeo u suzbijanju kovida-19 su svakodnevno na terenu. Imamo pre svega preventivne akcije gde savetujemo kako poslodavce, tako i građane kako da se ponašaju u ovim vremenima. Imamo i svakodnevne sastanke sa načelnicima inspekcija gde razmenjujemo iskustva kako i šta unaprediti kako bi smo suzbili ovu opaku bolest. Sanitarna inspekcija najviše obilazi objekte gde je najveća frekvencija ljudi kao što su autobuska stanica i preduzeća koja se bave prevozom ljudi. Ova inspekcija kontroliše i korišćenje zaštitne opreme, kao što je nošeće maski, upotreba dezo-barijera i drugih dezinfekcionih sredstava. Tu su i ugostiteljski objekti, pekare, taksi službe, autobuski prevoz… Stekli smo utisak da ugostiteljski objekti poštuju propisane mere, a da manjih problema ima u onom delu koji se tiče propisane razdaljine među posetiocima.-
Načelnik Ćirić je kaže da je bilo i nekih kazni u prodavnicama, ali je cilj svega toga da se deluje preventivno, kako se ne bi došlo do neke teže situacije na terenu.
-Apelujem na poslodavce da ispune sve zahteve koje donose Vlada Republike Srbije i Gradski krizni štab, jer je to u interesu njih samih, njihovih zaposlenih i potrošača. MOram da primetim i da je čitava ova situacija nešto novo za sve nas, jer se do sada u praksi nismo susreli sa ovakvim problemima.-
Jedna od opterećinijih inspekcija je i inspekcija rada, a načelnik Ćirić kaže da oni najviše kontrolišu oblast bezbednosti zdravlja radnika na radu.
-U junu mesecu ove godine izvršeno je 145 nadzora, od toga 77 u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu. Doneto je 21 rešenje kojim je naloženo otklanjanje nedostataka zbog određenih nepravilnosti. Do 17. jula je bilo 97 nadzora, 67 u oblasti bezbednosti i zdravlja na radu i 20 rešenja za otklanjanje nedostataka. Karakteristično je da su svi poslodavci dužni da donesu akt o kovidu-19 koji sadrži tri segmenta. Prvi predstavlja mere zaštite zaposlenih na radnom mestu, drugi segment podrazumeva angažovanje osobe koja će kontrolisati sve te mere unutar firme i treća stavka je kako reagovati ukoliko dođe do pojave kovida-19 u toj firmi. Rok za izradu tog pravilnika je 11. avgust. Kazne za nepoštovanje su visoke, tako da molim poslodavce da ozbiljno shvate ovu naredbu ministarstva.-
Govoreći o radu tržišne inspekcije, načelnik Ćirić je rekao da su i oni imali u junu veliki broj nadzora.
-Urađeno je 99 nadzora, od toga je 23 bilo vanrednog tipa. Podneto je 26 zahteva za pokretanje prekršajnog postupka, 23 rešenja o otklanjanju nedostataka i pet rešenja o oduzimanju robe.-

NNR

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*