Još jedan pilot u leskovačkom Aero klubu

LESKOVAC

Od pre nekoliko dana, Aero klub ’’Saša Mitrović’’ ima još jednog obučenog pilota, jer je Boban Cakić uspešno završio obuku za pilotiranje motornim zmajem.

Planirano je da Boban, zaljubljenik u tu vrstu letilica, u najskorije vreme okonča školovanje za instruktora, jer klupski podmladak pokazuje ozbiljno interesovanje za sportsko letenje.

Posle gotovo tri decenije klub je, zahvaljujući podršci lokalne samouprave, mogao da finansira teorijsku i praktičnu obuku za pilota motornog zmaja, a Boban Cakić je znanje sticao u školi ’’13. maj’’ u Zemun Polju, najpoznatijoj ustanovi te vrste u Srbiji.

– Nakon završene obuke, polaganje je bilo organizovano u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo. Školovanje traje par meseci, tokom kojih smo u obavezi da savladamo gradivo iz devet predmeta, a potom i znanje praktično pokažemo pred ovlašćenom komisijom. Radi se o poznavanju različitih oblasti, od aerodinamike, preko meteorologije, do ljudskih mogućnosti. Do detalja morate poznavati vazduhoplov, radiofoniju, način kontakta sa
aerodromom i drugim pilotima. Ja, inače, već deset godina posedujem motornog zmaja, ali sam tek sada dobio i sertifikat za upravljanje ovom letilicom.

Boban se nada da će leskovački Aerodom uskoro dobiti dozvolu za korišćenje piste, jer bi tek tada njegovo znanje bilo i praktično primenljivo.

-Ja sam prošao teorijski deo obuke i za upravljanje ultra-lakim letilicama, ali je praktična obuka mnogo duža i skuplja. Iako bih, naravno, voleo da dobijem dozvolu za upravljanjem malim avionima, moja ljubav je motorni zmaj. U svetu je to trenutno najbezbedniji i najjeftiniji način letenja.-

Aero-klub ’’Saša Mitrović’’ je, kupovinom motornog zmaja, praktično pribavio i dozvolu za pokretanje škole letenja. Cakić bi, posle 200 sati samostalnog leta, stekao uslov za dobijanje instruktorskog zvanja, što je i bila osnovna motivacija klupskog rukovodstva za njegovo upućivanje u pilotsku školu.

Klupski podmladak jedva čeka da, sa modelarstva, pređe na viši nivo u sportskom letenju. Luka Dugalić tek što je prohodao kada je, u društvu ujaka, ušao u aero-klub. Danas je to mesto gde, pored škole, kaže, provodi najviše vremena:

– Obožavam da ovde provodim vreme. Uživam u modelarstvu i druženju sa mladima koje, takođe, privači vazduhoplovstvo. Sada imam 15 godina i naredne bih već mogao da počnem obuku, a za dve i da polažem za pilota. Najviše me privlači jedrilica, jer je to za mene pravo
uživanje. To je moj san i trudiću se da ga ostvarim.

Istu strast dele Mihajlo Stojanović i Aleksandar Živković, ali će, kad navrše godine za polaganje, najpre morati da prođu rigoroznu zdravstvenu kontrolu.

Lekarska dozvola se obnavlja na dve godine, a gornja starosna granica za sportske pilote ne postoji.
Članovi aero-kluba ’’Saša Mitrović’’ okupljaju se svakog vikenda. Sunčanu subotu iskoristili su da urede prostor oko hangara i piste, ali je Boban Cakić, kratak let za potrebe snimanja, započeo sa obližnje livade, pošto zvanična poletna staza i dalje nije registrovana za to.

N.S.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*